«Αν γλυτώσει το παιδί υπάρχει ελπίδα…»

Η χώρα μας βιώνει την κρίση σε πολλαπλά επίπεδα. Προσπαθώντας να εξηγήσω όσα συμβαίνουν γύρω μου, αντιλαμβάνομαι καθημερινά τη σημασία του λειτουργήματος του δασκάλου και το καθήκον του να σταθεί αντάξιος της ιστορίας του τόπου μας αλλά και να λειτουργήσει ως θεμέλιος λίθος για το ευοίωνο μέλλον των νέων μας.

Η κοινωνία επιδιώκει να χαράζει, να ελέγχει και να διασφαλίζει τη συνέχειά της με την σταθερότητα των θεσμών της και την αγωγή των επερχόμενων γενεών της. Η εκπαίδευση έχει ως στόχο να καταστήσει τον άνθρωπο ικανό να κατευθύνει τη νόηση, τη βούληση και τις πράξεις του προς το κοινό όφελος και την προσωπική ευημερία.

Ο εκπαιδευτικός  είναι ο κινητήριος μοχλός μιας παιδείας υψηλών απαιτήσεων, ο στόχος του είναι να «αναιρέσει το δασκαλικό εαυτό  του» ώστε ο μαθητής να χρειάζεται λιγότερο τη βοήθειά του. Οφείλει ως σύντροφος και παιδαγωγός να καθοδηγεί το νέο στην επιλογή και αφομοίωση πνευματικών αγαθών που θα τον κάνουν αυτόνομο στο ταξίδι προς την ωρίμανση.

Σε μια κοινωνία υλιστικού υπερκορεσμού και σύγχυσης η διανοητική ανάπτυξη με την ταυτόχρονη διεύρυνση των πνευματικών οριζόντων της νεολαίας, η καλλιέργεια της αντιληπτικής ικανότητας  καθώς και η ηθική συγκρότηση του νέου με την εντρύφηση ανθρωπιστικών αρχών και ιδανικών καθίστανται επιτακτικά ζητούμενα του έργου ενός δασκάλου.

Η Ελλάδα αυτή τη στιγμή έχει περισσότερο από ποτέ ανάγκη μια νέα γενιά πολιτικά και πολιτιστικά συνειδητοποιημένη. Η Ελλάδα έχει ανάγκη δάσκαλους που θα ανάψουν την φωτιά της ελπίδας.. Της αισιοδοξίας.. Του  ονείρου.. Του οράματος…

Κάθε φορά που με ρωτάνε οι μαθητές μου «Γιατί γίνατε δάσκαλος;» έρχονται οι παρακάτω στίχοι στο μυαλό μου..  «Κάποτε θα ‘ρθουν γνωστικοί,  λογάδες και γραμματικοί για να σε πείσουν και όταν θα ‘ρθουν οι καιροί που θα ‘χει σβήσει το κερί στην καταιγίδα, υπερασπίσου το παιδί γιατί αν γλιτώσει το παιδί υπάρχει ελπίδα.» Παύλος Σιδηρόπουλος.

Έφτασαν οι καιροί και σιγοκαίει το κερί στην καταιγίδα.. Όμως.. Υπάρχει ελπίδα!

Οικονόμου Μάριος,

                                                                                                                                                     Φιλόλογος-Συγγραφέας

Προβολές: 894

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *